خبرهای دنیای فناوری و اطلاعات

با ما به روز باشید.

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۰۷ ب.ظ پدرام موسوی
کریپتو دایجست ۳۱ خرداد ۹۸: ماینینگ در تبریز، موجب اختلال برق شد

کریپتو دایجست ۳۱ خرداد ۹۸: ماینینگ در تبریز، موجب اختلال برق شد

چند هفته گذشته خبر های مربوط به استخراج ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین در ایران بسیار داغ بوده است. از اعلام خبر تبدیل استودیو حالا خورشید به مزرعه بیت کوین تا خبر هایی در خصوص تعیین بهای برق ویژه ماینر ها….
حال که استخراج ارز در ایران بسیار محبوب شده است، هر روز خبر هایی در این خصوص از نقاط مختلف ایران شنیده می شود.

خبر گزاری فارس از کشف تعداد زیادی دستگاه استخراج خبر داد. این دستگاه ها حتی گاهی از برق غیر مجاز استفاده می کنند. در جلسه شورای شهر کلان شهر تبریز، افشین روشن میلانی، مدیرعامل شرکت توزیع برق، در خصوص مدیریت مصرف بهینه انرژی در فصل تابستان و تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق به وضعیت ماینر ها اشاره کرد و گفت: “گاهی بعضی از نیروهای برق با دارندگان ماینر همکاری می‌کنند، ضروری است به مصرف برق این دستگاه‌های رسیدگی شود.

در پی تصمیم فیس بوک در خصوص ارائه ارز دیجیتال لیبرا ، این شرکت در هفته گذشته وایت پیپر ارز دیجیتال و سیستم مالی بر پایه بلاک چین مخصوص به خود را منتشر کرد. استیبل کوین جهانی فیسبوک، libra بر روی بلاک چین مقیاس پذیر و بومی Libra کار خواهد کرد و پشتوانه آن مجموعه ای از دارایی هایی خواهد بود که به منظور دادن ارزشی ذاتی به این استیبل کوین به منظور به حداقل رساندن نوسان، استفاده می شود. این دارایی ها شامل تعدادی حساب بانکی و سپرده هایی با دریافت سود است که در Libra Reserve به ازای هر یک از کوین هایی که تحت عنوان Libra صادر می شود، نگهداری می شود.

بایننس یکی از معروف ترین و بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیاست که اخیرا قصد ارائه توکن جدید به نام BTCB را دارد. این توکن در بلاک چین بایننس چین عرضه خواهد شد. در بایننس، امکان مبادله این توکن با بیت کوین وجود دارد که به کاربر امکان تبدیل BTCB به دارایی که پشتوانه آن است را می دهد. افزایش تعداد توکن‌های موجود بر روی صرافی غیر متمرکز بایننس موجب افزایش حجم مبادلات و نقد پذیری آنها می‌شود. اما هنوز این کمپانی تایید می‌کند که این روش غیر متمرکز بودن را به خطر می‌اندازد.

هفته گذشته مارکت رشد زیادی را داشته است و بیت کوین در زمان نگارش این مطلب با قیمت 9835 دلار معامله می شود. بیت کوین بر خلاف بسیاری از تحلیل ها که پیش بینی کرده بودند بیت کوین بعد از روند صعودی وارد یک روند نزولی شوند، این اتفاق نیفتاد و حالا بیت کوین در یک بازه حساس قیمتی و بسیار نزدیک به ده هزار دلار است. فعالان این بازار معتقدند؛ رسیدن بیت کوین به ۱۰ هزار دلار است که می تواند بزرگترین محرک برای حرکت صعودی ناگهانی بیت کوین و بازار رمر ارز ها محسوب شود. آنچه مسلم است نمی توان در خصوص قیمت رمز ارز ها پیش بینی دقیقی کرد. بسیاری اعتقاد دارند با عبور از ۱۰ هزار دلار قیمت به شدت شکسته خواهد شد و ریزش شدیدی را مشاهده خواهیم کرد و بسیاری دیگر معتقدند موج جدیدی صعودی شروع خواهد شد که مشخص نیست تا پایان سال قیمت بیت کوین چقدر خواهد شد. آنچه صحت این صحبت ها را تایید می کند، زمان است.

۳۱ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پدرام موسوی
جمعه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۰۴ ب.ظ پدرام موسوی
edX چیست : بررسی اعتبار مدرک و آموزش خرید از این وب سایت

edX چیست : بررسی اعتبار مدرک و آموزش خرید از این وب سایت

edX سازمانی است که توسط دانشگاه ام آی تی و هاروارد ایجاد شده است که پلتفرمی متن باز را برای ارائه درس به صورت آنلاین فراهم می کند. استفاده از برخی از دروس این سیستم نیازمند پرداخت هزینه است و البته درس هایی هم به صورت رایگان در این وب سایت ارائه می شود.

edX از چه سیستم هایی استفاده می کند؟

این سیستم متن باز آموزش مخصوص آموزش از طریق وب طراحی شده است. قابلیت های این سیستم عبارتند از : یادگیری گام به گام، گروه های گفتگو آنلاین، یادگیری مشارکتی مبتنی بر دانشنامه، ارزیابی به عنوان دانش آموزی که در طی یک دوره پیشرفت می کند و آزمایشگاه های آنلاین.


آیا نوآوری در این سیستم وجود دارد؟

بله، سیستم edX فرای مدل استاندارد آموزش آنلاین که وب سایت هایی مانند یودمی و کورسرا از آن دسته می باشند، است که فقط محدود به تماشای ویدیو های آموزشی است و تجربه ای تعاملی را به دانش آموزان ارائه می کند.

چه کسی می تواند در edX درس بردارد؟

edX برای همه در سراسر جهان که فقط دسترسی به اینترنت دارند، در دسترس است و به طور کلی برای استفاده فرآیند پذیرش خاصی وجود ندارد.

مدرک از سوی هاروارد می شود یا ام آی تی؟

پس از طی کردن دوره های آموزشی به شما مدرکی ارائه می شود ولی باید بدانید که هیچ نامی از هاروارد یا ام آی تی در مدرک شما ذکر نخواهد شد و از سوی این دو دانشگاه نخواهد بود.

چه شرایطی برای استفاده از این سیستم وجود دارد؟

edX هیچگونه گروه خاصی را هدف قرار نداده و سعی دارد دروس را برای تمامی افراد در سراسر جهان ارائه کند. تنها لازمه استفاده از این سرویس داشتن یک کامپیوتر با اتصال اینترنت است.

۳۱ خرداد ۹۸ ، ۲۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
پدرام موسوی
چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷ ب.ظ پدرام موسوی
ارز دیجیتال فیسبوک : وایت پیپر و ویدیوهایی از آن منتشر شد

ارز دیجیتال فیسبوک : وایت پیپر و ویدیوهایی از آن منتشر شد

شبکه اجتماعی محبوب فیسبوک سرانجام وایت پیپر ارز دیجیتال و سیستم مالی بر پایه بلاک چین مخصوص به خود را دیروز منتشر کرد.

تا همین چند وقت پیش، صبحت ها درباره پروژه لیبرا و ارز دیجیتال فیسبوک در حد گمانه زنی و شایعه بود اما ظاهرا فیسبوک حالا کاملا قصد خود برای به اجرا در آوردن این پروژه نمایان کرده است.

طبق توضیحات وایت پیپر، استیبل کوین جهانی فیسبوک، libra بر روی بلاک چین مقیاس پذیر و بومی Libra کار خواهد کرد و پشتوانه آن مجموعه ای از دارایی هایی خواهد بود که به منظور دادن ارزشی ذاتی به این استیبل کوین به منظور به حداقل رساندن نوسان، استفاده می شود.

این دارایی ها شامل تعدادی حساب بانکی و سپرده هایی با دریافت سود است که در Libra Reserve به ازای هر یک از کوین هایی که تحت عنوان Libra صادر می شود، نگهداری می شود.

این ارز دیجیتال جدید توسط یک کنسرسیوم سوئیسی غیرانتفاعی به نام “Libra Association” آغاز به کار خواهد کرد که از کمپانی های دیگری زیرمجموعه این نام می توان به مسترکارت، پی پل، ویزا، استرایپ، ای بی، کوین بیس، اندرسن هورویتس و اوبر نام برد.

ظاهرا فیسبوک قصد دارد تا همکاری خود را با 100 عضو دیگر تا زمان عرضه این پروژه یعنی اواسط سال 2020 میلادی گسترش دهد.

با این که تصمیم گیری نهایی به صورت مشارکتی خواهد بود، فیسبوک قصد دارد نقش رهبری را تا پایان سال 2019 به دست بگیرد. فیسبوک Calibra که یک زیرمجموعه قانونی از پروژه است را ساخته تا مطمئن شود داده های اجتماعی و مالی از یکدیگر جدا هستند.

وایت پیپر پروژه لیبرا

خود Libra Association توسط Libra Association Council اداره می شود. اعضای این شورا در ابتدا همان بنیانگذاران هستند که هر کدام یک گره اعتبارسنج را در شبکه اجرا می کنند و هر کدم می بایست حداقل 10 میلیون دلار برای گرفتن این جایگاه سرماه گذاری می کرده اند. هر 10 میلیون دلار یک رای را در شورا را در ازای فیسبوک دارد.

فیسبوک همچنین از عرضه Libra Investment Token که توکنی جدای از توکن libra که مخصوص کاربران عادی شبکه است، خبر داده است که می توان آن را به عنوان سود سهام خریداری یا بین اعضای موسس و سرمایه گذاران بالا رتبه توزیع کرد.

از آن جایی که پشتوانه لیبرا (توکن بلاک چین لیبرا) از نظر فنی هیچ یک از واحد های پول رسمی نیست، در وایت پیپر اعلام شده که کاربران همیشه نمی توانند توکن های خود را با مقدار ثابتی از یک اسکناس معاوضه کنند، اگر چه رزرو تعیین شده به این منظور است تا نوسان تا حد ممکن پایین بماند.

در حالی که دارایی های رزرو شده ظاهرا توسط شبکه ای از نظر جغرافیایی توزیع شده از خزانه داران نگهداری می شود، این رزرو ها توسط انجمن مدیریت می شود و تنها آن ها هستند که می توانند کوین را نابود کنند.

هر بار که نمایندگانی با داشتن اسکناس کافی برای پشتوانه کردن، کوین از انجمن خریداری کنند، در واقع لیبرا جدید صادر می شود و هرگاه که آن نمایندگان توکن را دوباره به انجمن بفروشند، آن توکن ها از چرخه خارج می شود.

فیسبوک سپس به این موضوع اشاره می کند که نرم افزاری که بلاک چین لیبرا را راه اندازی می کند، متن باز است و می توان از آن برای ایجاد اکوسیستمی از سرویس های مالی با انعطاف پذیری بیشتر استفاده کرد.

در گزارش های پیشین هم آماده بود که قرار است از این استیبل کوین برای انجام پرداخت ها در پلتفرم های مختلف فیسبوک از جمله واتس اپ، مسنجر و اینستاگرام استفاده شود که این به این معناست که قرار است این کوین در معرض دید 2.7 میلیارد کاربر در هر ماه قرار گیرد.

نشانی وب سایت رسمی پروژه لیبرا که گرداننده ارز دیجیتال فیسبوک است، libra.org می باشد که در آن می توانید بروز ترین وایت پیپر این پروژه را نیز بخوانید.

اما وب سایت Calibra به نشانی calibra.com نوعی کیف پول و رابط کاربری برای ارسال و دریافت و نگهداری ارز دیجیتال فیسبوک است.

اگر چه هنوز libra و Calibra آماده استفاده برای کاربران نیستند ولی با توجه به توضیحاتی که در وب سایت Calibra ارائه شده، برای ثبت نام در این وب سایت لازم است تا مدارک شناسایی خود را ارائه دهید و در این صورت به نظر نمی رسد استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانی حداقل به طور مستقیم امکان پذیر باشد.

۲۹ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۵۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پدرام موسوی
چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵ ق.ظ پدرام موسوی
عادت های بد را با شوک الکتریکی ترک کنید

عادت های بد را با شوک الکتریکی ترک کنید

🔹دستبندی با قیمت ۲۴۲ دلار در وب سایت آمازون برای فروش عرضه شده که با ارسال شوک الکتریکی ۳۵۰ ولتی به فرد به او کمک می کند عادت های بدرا ترک کند

۲۹ خرداد ۹۸ ، ۰۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پدرام موسوی
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۷ ب.ظ پدرام موسوی
سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری ریپل در مانی گرام در طی همکاری این دو کمپانی

سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری ریپل در مانی گرام در طی همکاری این دو کمپانی

شبکه انتقال پول بزرگ مانی گرام وارد یک همکاری استراتژیک با کمپانی پرداخت بر پایه بلاک چین، ریپل شده است.

به عنوان بخشی از یک قرارداد دو ساله، این دو کمپانی در پرداخت های خارج مرز هایشان و تبدیل ارز با ارز دیجیتال با یکدیگر به همکاری می پردازند.

در طی این همکاری مانی گرام می تواند 50 میلیون دلار از ریپل در ازای سهمی که ریپل در شبکه مانی گرام دارد، برداشت داشته باشد.

ظاهرا مانی گرام قرار است از محصول xRapid ریپل که خدماتی برای پرداخت سریع است، استفاده کند که از طریق این سرویس می تواند پرداختی را با یک واحد ارزی ثبت کرد و در مقصد در سریع ترین زمان با واحد ارزی دیگری دریافت کرد.

در استفاده از توکن ریپل، XRP برای چنین ارسال هایی، سیستم ایکس رپید ریپل می تواند سریعتر از هر سیستم سنتی و غیرسنتی دیگری ارسال داشته باشد.

از طریق محصول xRapid ریپل ما این توانایی را داریم تا دارایی به دلار آمریکا را به واحد ارزی مقصد با سریع ترین زمان انتقال دهیم که این باعث می شود در مدیریت نقدینگی خود انقلابی عمل کنیم.

الکس هولمز رئیس و مدیر عامل مانی گرام

طبق گفته مانی گرامی، این سرویس دهنده دومین کمپانی بزرگ پرداخت در جهان است که در بیش از 200 کشور فعالیت دارد. اغلب فعالیت کاری مانی گرام در بازار جهانی پولی است و ارزش این بازار حدود 600 میلیارد دلار برآورد شده است.

در ماه مارس، بانک فدرال هند، بانکی خصوصی تجاری با ریپل برای استفاده از شبکه اش به منظور دسترسی به نقدینگی در خارج از کشور به همکاری پرداخت. این همکاری در طی قصد این بانک برای به کارگیری فناوری های تازه در شبکه بانکی صورت گرفت و دو پلتفرم جداگانه هم در امارات متحده عربی برای انجام پرداخت به هند راه اندازی شد.

اوایل این ماه، ریپل شعبه ای در برزیل راه اندازی کرد تا بتواند مرز های کاری خود را تا آمریکای لاتین گسترش دهد.

ظاهرا قرار است مدیر عامل سابق زیرشاخه برزیلی Warranty Group مدیریت این شعبه را برعهده بگیرد.

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پدرام موسوی
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۰ ب.ظ پدرام موسوی
توکن با پشتوانه بیت کوین توسط بایننس عرضه می شود

توکن با پشتوانه بیت کوین توسط بایننس عرضه می شود

بایننس که یکی از بزرگترین صرافی های رمز ارز است، توکنی با پشتوانه بیت کوین با علامت BTCB را در بلاک چینخودش یعنی Binance Chain عرضه خواهد کرد.

با توجه به بیانیه ای که از سوی بایننس منتشر شده، این توکن جدید BEP2 در بایننس و همچنین صرافی نامتمرکز این کمپانی یعنی Binance DEX قابل معامله است. در این صورت این چندمین دارایی با پشتوانه یک رمزارز است که کمپانی باننس قصد دارد در بایننس چین عرضه کند.

در بیانیه اشاره شده که پشتوانه BTCB کاملا بیت کوین است و رزرو آن به صورت واضح در بلاک چین عمومی قابل مشاهده است. بایننس اشاره کرده است که استفاده از بیت کوین به عنوان پشتوانه ای برای یک توکن جدید، حسابرسی را ساده تر می کند چرا که کیف پول ها برای هر کسی از طریق اکسپلورر بلاک چین عمومی در دسترس است.

بلاک چین روشی ساده تر برای حسابرسی یک رزرو رمز ارزی را می دهد تا موجودی بانک سنتی

در بایننس، امکان مبادله این توکن با بیت کوین وجود دارد که به کاربر امکان تبدیل BTCB به دارایی که پشتوانه آن است را می دهد.

در این مطلب توضیح داده شده است که ساخت توکن های با پشتوانه رمزارز در بایننس چین به کاربران صرافی نامتمرکز بایننس این امکان را می دهد تا به توکن هایی که بلاک چین خاص خود را دارند و در بایننس چین نیستند، دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، بایننس می گوید که افزایش تعداد توکن ها در صرافی نامتمرکز باعث افزایش حجم و نقدینگی می شود. با این وجود این کمپانی قبول می کند که چنین چیزی باعث کمرنگ شدن بحث نامتمرکز بودن در این صرافی می شود.

اگر چه این کار متمرکز تر از روش Atomic Swaps است اما ما بر این باور هستیم که این کار استفاده بسیار راحت تری را برای اکثر تریدر ها فراهم می آورد. اکثر تریدر ها نیز در حال حاضر برای نگهداری از دارایی هایشان به Binance.com اطمینان دارند.

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، صرافی نامتمرکز بایننس دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرده است و به کاربران 29 کشور از جمله ایالات متحده آمریکا امکان دسترسی به خدمات خود را نمی دهد.

Ethfinex Trustless، صرافی ترکیبی متعلق به بیت فینکس و بایننس دکس اخیرا خبر راه اندازی بلاک چین های نامتمرکز اختصاصی خود را اعلام کردند.

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۰۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پدرام موسوی
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳ ق.ظ پدرام موسوی
سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ۶۰ درصد سریعتر از اندروید

سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ۶۰ درصد سریعتر از اندروید

🔺سیستم‌عامل اختصاصی هواوی ۶۰ درصد سریعتر از اندروید!

🔹شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل پس از تست و آزمایش سیستم عامل اختصاصی هواوی مدعی شدند که سرعت آن ۶۰ درصد بیشتر از سیستم عامل اندروید است
۲۸ خرداد ۹۸ ، ۰۰:۳۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پدرام موسوی
دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴ ب.ظ پدرام موسوی
مزرعه استخراج بیت کوین در خراسان شمالی پلمپ شد

مزرعه استخراج بیت کوین در خراسان شمالی پلمپ شد

پایگاه خبری ایرنا در خبری به تاریخ شنبه 25 خرداد 98 از دستگیری دو نفر متهم به استخراج غیر قانونی بیت کوین خبر داد. فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی اعلام کرد که یک فارم استخراج ارز دیجیتال بیت کوین به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال پلمپ شد.

سردار علیرضا مظاهری با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر راه اندازی مزرعه استخراج رمز ارز بیت کوین توسط افرادی به صورت غیرمجاز و غیرقانونی در شهرستان مانه و سملقان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان و شهرستان مانه و سملقان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد اطلاعاتی، محل قرار گرفتن دستگاه‌های این مزرعه کشف و شناسایی شد.

پس از بازرسی های انجام شده، 78 دستگاه استخراج بیت کوین پیدا شد که با برق غیر مجاز ترانس فشار قوی تغذیه می شده اند. در این جریان دو نفر متهم نیز دستگیر شدند.

مأموران در بازجویی‌ های صورت گرفته موفق شدند در عملیاتی جداگانه ۱۷ دستگاه دیگر ماینر بیت کوین را نیز که در محلی دیگر مستقر شده بود، کشف و ضبط کنند.

سردار مظاهری

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با دستور قضائی هر ۲ مکان پلمب شده است، افزود متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

در هفته های گذشته، خبر های مربوط به استخراج غیر قانونی بسیار شدت گرفته است. علت علاقه مردم به استخراج ارز های دیجیتال در ایران بهای پایین برق است. هر چند مسئولین از افزایش بهای برق ماینر ها خبر داده اند، اما این قوانین هنوز اجرایی نشده است.

سوالی که در ذهن بسیاری از مردم تکرار می شود که آیا این قوانین برای عموم اجرایی خواهد شد. همانطور که مستحضر هستید چندی پیش یاشار سلطانی، خبرنگار معروف، خبر استخراج ارز در صدا و سیما را رسانه ای کرد. با توجه به وضعیت نا به سامان نبود قانون در خصوص رمز ارز ها بایستی منتظر باشیم ببینیم، نتیجه این تنش ها چه خواهد بود.

۲۷ خرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پدرام موسوی
دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵ ب.ظ پدرام موسوی
فروشگاه پکیج شماره تلفن با تفکیک استان

فروشگاه پکیج شماره تلفن با تفکیک استان

با سلام و خسته نباشید خدمت کاربران عزیز

ما یک فروشگاه در قالب تلفن همراه اماده کرده ایم که در آن پکیج های شماره های اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را با تفکیک استان در ان قرار داده ایم.
اگر  برای کسب و کار خود به دنبال مارکتینگ استانی هستید می توانید این نرم افزار را بر روی تلفن اندرویدی خود نصب کنید و پکیج استان مورد نظر خود را خریداری کنید و شروع به ارسال پیغام های تیلیغاتی کسب و کار خود کنید.

لینک دانلود نرم افزار : http://yon.ir/PsVdn

۲۷ خرداد ۹۸ ، ۲۲:۵۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پدرام موسوی